PKN
Protestantse Gemeente Volendam

Wereldlichtjesdag Wereldlichtjesdag

Ieder jaar vindt op elke 2e zondag in december wereldwijd Wereldlichtjesdag plaats. Op die dag steken overal ter wereld mensen om 19.00 uur kaarsjes aan om alle kinderen die, op welke leeftijd dan ook, zijn overleden te herinneren. We leven in verschillende tijdzones en omdat er op die dag 24 uur lang op ieder uur ergens op de wereld kaarsen worden aangestoken, ontstaat een symbolisch lint van licht en wordt de wereld letterlijk even wat lichter voor mensen die een kind verloren hebben.
Jarenlang was dit in de Stolphoevekerk, maar vanwege de toenemende drukte en brandveiligheid, nu elders.

Foto’s Rieta Mulder

koffiedrinken